Interaktivt kontaktformulär


Använd vårt interaktiva kontaktformulär för att hitta svaret på din fråga eller för att komma i kontakt med oss!

 

Jag har registrerat min retur, men glömde att skriva ut returfraktsedeln. Hur gör jag nu?

Gå tillbaka till länken https://www.motleydenim.se/retur/ där du registrerade din retur. Fyll i ordernummer och epostadress och klicka på Nästa steg. Du kommer då få ett meddelande som säger att du redan registrerat en retur för denna beställning. I detta meddelande finns även länken där du kan skriva ut en returfraktsedel.

Har ni mottagit min retur/Var är min retur?

Vi skickar beställningar över hela Europa från ett centrallager i Estland och alla returer skickas tillbaka till samma centrallager innan de behandlas. Transporten av returer är långsammare än leveransen av beställningar eftersom returer i de flesta länder samlas in lokalt och skickas tillbaka till vårt centrallager en gång per vecka. I returvillkoren https://www.motleydenim.se/retur-och-bytesvillkor/ kan du se den förväntade transporttiden för returer för ditt specifika land. Du kan själv spåra returen med hjälp av den spårningskod som du har fått från det transportföretag som användes för returtransporten. Om spårningskoden visar att din retur inte har levererats till oss betyder det att den fortfarande håller på att transporteras tillbaka till oss. Om spårningskoden visar att din retur har levererats till oss ber vi dig att ge oss några dagar att bearbeta den innan du kontaktar oss. I vissa fall visar spårningskoden att din retur har levererats när den har nått den lokala uppsamlingsterminalen, men i verkligheten transporteras din retur fortfarande tillbaka till vårt centrallager.

 

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Hur gör jag en retur/Till vilken adress ska jag skicka min retur?

Vänligen se våra returvillkor https://www.motleydenim.se/retur-och-bytesvillkor/ för all information om returer och registrera din retur här https://www.motleydenim.se/retur/ där du också kommer att kunna skriva ut en returfraktsedel. OBS! Skicka inte din retur till någon adress som finns på vår hemsida eller på internet. Returer som skickas på något annat sätt än med returfraktsedlar som skrivs ut via vår webbplats enligt instruktionerna kommer inte att nå oss och vi kommer inte att kunna hjälpa dig med din retur och vi kommer inte att kunna återbetala dig.

Hur gör jag för att byta till en mindre/större storlek eller ett annat plagg?

Se våra returvillkor https://www.motleydenim.se/retur-och-bytesvillkor/ och retursedeln som medföljer din leverans där all information du behöver för retur och byte finns tillgänglig.

Varför kan jag inte registrera min retur?

För att få tillgång till returregistreringen måste du ange ordernumret och e-postadressen stavad exakt som den var när beställningen gjordes. Den vanligaste orsaken till att någon inte får tillgång till returregistreringen är att e-postadressen var felstavad när beställningen gjordes. Den näst vanligaste orsaken är att ordernumret inte har angetts korrekt. Ordernumret består av två bokstäver (din lokala landskod) och sedan en serie siffror utan mellanslag eller andra tecken som skiljer bokstäverna och siffrorna åt. Försök igen och se till att du anger ordernumret och e-postadressen korrekt och kontakta oss om du behöver ytterligare hjälp.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Hur kan jag skicka en retur om jag inte har en skrivare för att skriva ut returfraktsedeln?

Du kan endast skicka returer tillbaka till oss genom att själv skriva ut en returfraktsedel som erbjuds i vårt returregistreringsformulär. Vi har inte möjlighet att skicka en returfraktsedel per post. OBS! Skicka inte din retur till någon adress som finns på vår hemsida eller på internet. Returer som skickas på något annat sätt än med returfraktsedlar som skrivits ut via vår webbplats enligt instruktionerna kommer inte att nå oss och vi kommer inte att kunna hjälpa dig med din retur och vi kommer inte att kunna återbetala dig.

Vi inkluderar inte returfraktsedlar med beställningar som skickas ut från oss eftersom det inte är rimligt att skriva ut en returfraktsedel för varje beställning där endast ett fåtal av dem kommer att användas och de allra flesta kommer att kastas bort. Vi anser att det är mer miljövänligt att returfraktsedlar endast skrivs ut för de beställningar där något ska returneras.

Jag har fått ett bekräftelsemejl om att min retur har behandlats, men var är min återbetalning?

Olika betalningsmetoder har olika handläggningstider för återbetalningar. De flesta av de betalningsmetoder vi erbjuder behandlar återbetalningar två gånger per vecka, inklusive transaktionstiden mellan bankerna. Det är därför normalt att du får pengarna för återbetalningen till ditt bankkonto 3-5 bankdagar efter att du har fått bekräftelsemailet om att vi har behandlat din retur. 

OBS! En återbetalning till ett VISA- eller MASTERCARD-kort kan ibland visas som ett avdrag från den ursprungliga betalningen på betalningsdagen och inte som en insättning på ett senare datum när returen behandlas.

Om du inte har fått bekräftelsemailet om att vi har behandlat din retur, vänligen se avsnittet med frågor om returer. 

Innan du kontaktar oss angående en saknad återbetalning, se till att du letar efter återbetalningen på samma bankkonto som du använde när du gjorde betalningen.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Jag har handlat med Klarna Faktura och vill returnera en produkt. Hur gör jag med fakturan?

När vi mottagit, behandlat och godkänt din retur så krediterar vi de returnerade produkterna på fakturan. Returnerar du hela din beställning så krediteras hela fakturan och eventuell returfrakt debiteras på samma faktura. Efter det får du en uppdaterad faktura mailad till dig direkt från Klarna. Om du betalat fakturan till Klarna innan vi registrerat din retur så måste du kontakta Klarna för att få pengarna återbetalda från Klarna.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Varför har jag blivit debiterad returfrakt?

Vänligen se våra returvillkor för information om returfrakter.

Jag fick inget meddelande om att min beställning var tillgänglig för upphämtning och den har nu returnerats till er. Kan ni skicka den igen?

Alla beställningar som kommer tillbaka till oss, oavsett orsak, kommer att hanteras som returer enligt våra returvillkor https://www.motleydenim.se/retur-och-bytesvillkor/. Vi har inte möjlighet att skicka tillbaka exakt samma paket som returnerats till oss. Du kommer att återbetalas och debiteras returfrakt enligt våra returvillkor. Om du vill ha de varor du beställde, gör en ny beställning. Aktuella produktpriser gäller för din nya beställning enligt våra köpvillkor https://www.motleydenim.se/kop-och-leveransvillkor/. Vi skickar en spårningskod via e-post för alla beställningar som lämnar vårt lager, med denna spårningskod kan du se när din beställning är tillgänglig för upphämtning i händelse av att aviseringen misslyckas.

Jag kunde inte hämta min beställning och den har nu returnerats till er. Kan ni skicka den igen?

Alla beställningar som kommer tillbaka till oss, oavsett orsak, kommer att hanteras som returer enligt våra returvillkor https://www.motleydenim.se/retur-och-bytesvillkor/. Vi har inte möjlighet att skicka tillbaka exakt samma paket som returnerats till oss. Du kommer att återbetalas och debiteras returfrakt enligt våra returvillkor. Om du vill ha de varor du beställde, gör en ny beställning. Aktuella produktpriser gäller för din nya beställning enligt våra köpvillkor https://www.motleydenim.se/kop-och-leveransvillkor/. Vi skickar en spårningskod via e-post för alla beställningar som lämnar vårt lager, med denna spårningskod kan du se när din beställning är tillgänglig för upphämtning i händelse av att aviseringen misslyckas.

Var är min beställning?

Kontrollera om hela leveranstiden förflutit enligt våra leveransvillkor? Notera att antal dagar i leveranstiden är arbetsdagar och inte veckodagar (alltså räknas inte lördag, söndag och helgdagar i leveranstiden), att leverans kan ske sent på kvällen sista dagen i leveranstiden samt att den dag du får bekräftelsemail om avsänd beställning från oss är dag 0 i leveranstiden. Leveranstid räknas från den tidpunkt vi sänt beställningen, detta är när du får mail om att vi sänt din beställning, inte från den tidpunkt du gjort beställningen.

I det bekräftelsemail om avsänd beställning du fått från oss finns en spårningskod med vilken du kan följa din beställning. Kontrollera med denna spårningskod om paketet är på väg till dig eller om det redan har ankommit till utlämningsstället och aviseringen av din beställnings ankomst till utlämningsstället av någon anledning misslyckats.

Om leveranstiden enligt våra villkor inte fullt förflutit ber vi dig först att vänta tills den förflutit och sedan kontrollera med den spårningskod du fått via mail var din beställning befinner sig innan du kontaktar oss. Om spårningen säger att din beställning finns för avhämtning är du välkommen att hämta ut den. Om spårningen säger att din beställning är på väg och leverans kommer att ske något senare än den utlovade leveranstiden så beklagar vi det väldigt mycket att det uppenbart någonstans i leveransflödet skett en försening. Det finns dock ingenting vi kan göra för att en beställning ska levereras snabbare så vi kan bara be dig avvakta ytterligare några dagar.

Om den fulla leveranstiden förflutit och det inte finns någon spårning på beställningen eller om beställningen har varit ”på väg” under en orimligt lång tid så ber vi dig kontakta oss, först i dessa lägen har något utöver det vanliga hänt och det är dags att kontakta fraktleverantören.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Från vilken dag beräknas leveranstiden?

Dagen vi packar och skickar din beställning (den dag du får ett epostmeddelanden som bekräftar att vi gjort just det) är dag 0 i leveranstidsberäkningar enligt internationell standard och första arbetsdagen efter detta är den första möjliga leveransdagen. Beställningar som görs på eftermiddagar, kvällar och helger får alltså nästkommande arbetsdag som avsändningsdag = dag 0 i leveranstidsberäkning.

Exempel:

Beställning görs av kunden måndag 16.00 (efter vår cut-off tid för avsändning samma dag) = dag -1

Beställning packas och skickas tisdag = dag 0

Första möjliga leveransdag onsdag = dag 1

Enligt denna beräkning kan leveransdag räknas ut genom att titta i leveransvillkoren vad leveranstiden är.

Jag gjorde precis en beställning men ångrade mig. Kan ni radera den beställningen innan den skickas?

Nej, vi kan dessvärre inte radera beställningar som är slutförda via vår kassa. Alla beställningar går omedelbart, utan fördröjning, till vårt lager för hantering. Om du ångrar ditt köp hänvisar vi dig till våra returvillkor.

Jag gjorde precis en beställning men vill byta storlek/produkt. Kan ni göra det innan beställningen skickas?

Nej, vi kan dessvärre inte byta storlekar eller produkter i beställningar som är slutförda via vår kassa. Alla beställningar går omedelbart, utan fördröjning, till vårt lager för hantering. Om du ångrar ditt köp hänvisar vi dig till våra returvillkor.

Jag gjorde precis en beställning, men vill ändra leveransadressen, kan ni göra det?

Nej, vi kan inte ändra leveransadressen på en beställning av två anledningar. 1. På grund av bedrägeririsk så måste vi för att uppfylla villkoren i avtalen med våra betalpartners skicka beställningar till den adress som angetts vid beställning. 2. Alla beställningar går omedelbart, utan fördröjning, till vårt lager för hantering. Ange i kassan den leveransadress du vill att beställningen skickas till.

Jag har gjort två beställningar, kan ni lägga ihop dem i samma försändelse och återbetala mig en fraktavgift?

Nej, vi kan dessvärre inte lägga ihop två olika beställningar som är slutförda via vår kassa. Alla beställningar hanteras var och en på det sätt de slutförs via vår kassa och skickas utan fördröjning till vårt lager för hantering. 

Jag gjorde just en beställning, men jag fick ingen bekräftelse via e-post. Har ni tagit emot min beställning?

Med största sannolikhet har vi mottagit din beställning och din beställning kommer att skickas från oss. Den vanligaste orsaken till att kunder inte ser bekräftelsemailet är att de letar i inkorgen på fel e-postadress. Vi vet detta eftersom vi ser att e-postadressen är annorlunda på ordern jämfört med den e-postadress som kunden använder för att kontakta oss. Den näst vanligaste orsaken till att kunder inte ser bekräftelsemailet är att det skickades till skräppostmappen eller kategoriserades som "kampanj" och att mailet skickades från oss men inte hamnade i inkorgen. Den tredje anledningen är att kunden gjort ett stavfel och angett en felaktig e-postadress. 

Vänligen verifiera ovanstående och kontakta oss när du har kontrollerat alla dina möjliga e-postadressers inkorgar, deras skräppostmappar och kampanjflikar.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Ni marknadsför FRI FRAKT i er webbutik, varför fick inte jag det på min beställning?

Det stämmer att vi i toppen och botten i vår webbutik marknadsför FRI FRAKT. Dock så finns där inte utrymme att skriva hela villkoret för att åtnjuta den FRIA FRAKTEN och därför sätter vi en stjärna (*) som hänvisar till våra leveransvillkor där fullständiga villkor för att få FRI FRAKT finns.

Jag har fått fel storlek eller fel produkt, vad ska jag göra?

Vi beklagar verkligen detta misstag, vänligen kontakta oss via formuläret nedan så hjälper vi dig så snabbt som möjligt.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Jag vill reklamera ett plagg, hur gör jag?

Vänligen se våra reklamationsvillkor och kontakta oss efter du har läst reklamationsvillkoren via formuläret som öppnas när du kllickar på länken härunder.

Ta flera och tydliga bilder på plagget och den delen av plagget som är defekt. Dela bilderna med oss via en fildelningstjänst som till exempel https://wetransfer.com/ (Epostklienter kan normalt sett inte hantera de filstorlekar som flera högupplösta bilder innebär och av den anledningen så är det bättre att använda en fildelningstjänst varifrån vi kan ladda ner bilderna.)

Meddela oss ordernumret där det defekta plagget är köpt och meddela oss vilket plagg du reklamerar, det är inte alltid vi kan se det på bilderna. 

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden finns beskriven i leveransvillkoren. Motley Denim har inte möjlighet att påverka leveranstiden varken att förkorta den eller förlänga den. Alla beställningar packas och skickas som beskrivet i leveransvillkoren.

Om jag lägger en beställning nu, kan ni skicka den idag så jag har den imorgon?

Leveranstiden finns beskriven i leveransvillkoren. Motley Denim har inte möjlighet att påverka leveranstiden varken att förkorta den eller förlänga den. Alla beställningar packas och skickas som beskrivet i leveransvillkoren.

Har ni en fysisk butik som jag kan besöka eller kan jag komma till ert lager för att prova och köpa kläder?

Nej, vi har inga fysiska butiker och ingen kundmottagning på vårt lager. Vi tar endast emot beställningar som görs via denna webshop.

Kan jag göra en företags-/B2B-beställning via e-post?

Nej, vi accepterar inte e-postbeställningar från någon form av företag, stat, kommun eller organisation. Vi accepterar endast beställningar som görs via denna webbshop och köparen måste själv göra beställningen.

Erbjuder ni betalning mot postförskott, förskottsbetalning till bankkonto eller något annat betalsätt som inte finns i er kassa?

Nej, vi erbjuder endast de betalsätt som finns tillgängliga i vår kassa. Vi kan inte erbjuda någon kund något annat betalsätt än de som finns i vår kassa.

Jag försöker betala med bank/betal/kreditkort men det går inte. Är det något fel i ert system?

Kortbetalning på internet är dessvärre en något komplicerad sak. Det är många automatiserade säkerhetskontroller som görs vid en kortbetalning som du som kund inte ser, det är det som sker mellan det att du trycker på köpknappen och innan du kommer till webbutikens tacksida. 

De vanligaste orsakerna till att din bank nekar dig att göra en kortbetalning är följande: 

-Du har inte teckning på kontot för det köp du försöker göra eller du kommer med köpet att överskrida din kreditlimit. 

-Du har inte öppnat ditt kort för internetbetalningar. 

-Du har en daglig begränsning för köp och uttag som skulle överskridas med det köp du försöker göra. 

-Du är inte ansluten till MasterCard Secure Code eller Verified by VISA, något alla kort som vill handla hos oss måste vara. 

-Du har gjort många kortbetalningar på internet under en kort tid, banken anser detta vara ett icke naturligt köpbeteende och det finns risk för att kortet är kapat. 

-Din geoposition stämmer inte överens med kortets, banken kan till exempel känna av om du befinner dig i ett annat land än Sverige. 

Den mest ovanliga anledningen till att ett köp inte går att genomföra i vår butik är att vi eller vår kortbetalningspartner har något fel i våra system. Våra system är övervakade för att upptäcka eventuella fel och våra system testas många gånger varje dag på det bästa sättet, nämligen genom alla våra kunder som lyckas genomföra sina köp. 

Vi rekommenderar dig att pröva ett annat betalsätt eller att försöka igen en stund senare eller dagen efter och då kommer du med hög sannolikhet att lyckas under förutsättning att ovanstående hinder inte finns kvar.

Kan jag få rabatt, en rabattkod eller ett lägre pris om jag skickar ett e-postmeddelande till er?

Nej, våra produktpriser är synliga i webbshopen och alla erbjudanden och kampanjer vi för närvarande har är offentliga i webbshopen. Vi erbjuder inte rabatt på några andra produkter än de som för närvarande är på kampanj och vi erbjuder inte "big order" rabatt för några andra produkter än de som har ett lägre pris / st om du beställer flera enheter. 

Jag har en T-shirt/tröja/skjorta/jeans i storlek nånting hemma som jag köpt nånstans. Vilken storlek ska jag köpa hos er?

Det finns bara ett sätt att köpa rätt storlek och det är att titta i produktens storlekguide/måttabell, följa instruktionen om hur du mäter på plagg du har hemma och jämföra dessa mått med måtten i produktens måttabell. Det är svårt för Motley Denims kundtjänst att via email avgöra vilken storlek du bör köpa.

Jag har hittat en produkt hos er som har en annorlunda storleksgradering än vad jag är van vid. Jag brukar köpa storleken X från det här märket, vilken storlek ska jag köpa hos er?

Det finns bara ett sätt att köpa rätt storlek och det är att titta i produktens storlekguide/måttabell, följa instruktionen om hur du mäter på plagg du har hemma och jämföra dessa mått med måtten i produktens måttabell. Det är svårt för Motley Denims kundtjänst att via email avgöra vilken storlek du bör köpa.

Jag har ett midjemått/bröstmått/kroppsmått/är så här lång/väger så här mycket, ska jag köpa storleken X eller Y hos er?

Det finns bara ett sätt att köpa rätt storlek och det är att titta i produktens storlekguide/måttabell, följa instruktionen om hur du mäter på plagg du har hemma och jämföra dessa mått med måtten i produktens måttabell. Det är svårt för Motley Denims kundtjänst att via email avgöra vilken storlek du bör köpa.

Jag undrar om det här plagget är "små" eller "stora" i storlekarna?

Plagget och dess storlekar är de mått som står i storleksguiden. Det finns bara ett sätt att köpa rätt storlek och det är att titta i produktens storlekguide/måttabell, följa instruktionen om hur du mäter på plagg du har hemma och jämföra dessa mått med måtten i produktens måttabell. Det är svårt för Motley Denims kundtjänst att via email avgöra vilken storlek du bör köpa.

Den storlek som passar mig är slut i lager i den produkt jag vill köpa. När får ni hem min storlek?

Produkter som är av produkttyp "Året runt" (detta är noterat i produktinformationen) kommer löpande in till vårt lager i de flesta storlekar. Vi har dock ingen förhandsinformation om när en specifik storlek finns på lager igen, vi kan inte reservera storlekar som är slut på lager och vi kan dessvärre inte bevaka åt våra kunder när en storlek kommer till vårt lager och sedan informera kunden. För produkter av produkttyp "Säsongprodukt" kommer inte påfyllning av storlekar till vårt lager.

Jag är intresserad av plagget X och undrar om en speciell egenskap t.ex. ”stora lår”, ”smala ben”, ”långa ärmar”, ”innerfickor”, ”knappar i gylfen”?

Vi tillhandahåller fem olika informationskällor för de plagg vi säljer:

1. Produktbilder där du kan se plaggets visuella utseende. 

2. Produktspecifikation där du snabbt kan hitta information om t.ex. varumärke, material och färg.

3. Produktbeskrivning där du kan hitta en längre text som beskriver plagget, detta är inte tillgängligt för alla produkter vi säljer och är främst tillgängligt för plagg där mer information krävs för att kunna fatta ett köpbeslut. 

4. Storleksguide där du kan hitta flera olika mått för alla tillgängliga storlekar. 

5. Storleksväljare där du kan se vilka storlekar som finns tillgängliga för köp för det specifika plagget. 

De flesta kunder hittar all information de behöver i de ovan nämnda källorna, kontrollera om du hittar den information du letar efter där också. Om du har en specifik fråga om en produkt som du inte kan hitta i de ovan nämnda källorna till produktinformation, vänligen kontakta oss genom att klicka på länken nedan.

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Krymper era kläder när man tvättar dem?

Det är alltid en svår fråga och det finns inget generellt svar som gäller för ALLA kläder vi säljer. Vissa tillverkare reserverar sig för viss krympning på tvättetiketten och vissa inte. Det vi på Motley Denim kan uttala oss om är 1. ALLA kläder vi säljer har någon gång i produktionsprocessen tvättats och 2. vi har aldrig reklamationer på produkter på grund av att de krympt i tvätten.

Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kan jag kontakta er?

Det snabbaste sättet att få svar på din fråga är att välja rätt Ämne och rätt Fråga i dessa menyer. Oftast har du då svaret direkt, utan att behöva vänta på svar från vår kundtjänst. Om din fråga inte besvaras bland de Ämnen och Frågor som finns i dessa menyer så är det bästa om du väljer den fråga som ligger närmast din fråga och kontaktar oss via formuläret under just den frågan. Då kommer vi snabbare att kunna svara dig eftersom frågan kategoriseras rätt i vårt kundtjänstsystem. 

Om du har en fråga om nånting som inte alls hanteras i denna sektion med frågar och svar så kan du skicka din fråga via formuläret på länken här under. Svarstid på okategoriserade frågor kan vara upp till 5 arbetsdagar. Notera att vi inte erbjuder kundtjänst via telefon. 

Fick du inte svar på din fråga? Klicka här för att kontakta kundtjänst!

Skriv din fråga så tydligt som möjligt, inkludera så mycket information som möjligt, t.ex. beställningsnummer och spårningskod.

 

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter