Ångerrätt

Motley Denim erbjuder 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen. Det betyder att du inom 14 dagar efter du har mottagit din beställning har rätt att ångra hela eller delar av ditt köp genom att inom denna 14-dagarsperiod överlämna din retur till ett transportombud. Kontakta vår kundtjänst innan du gör en beställning om du önskar förlängd ångerrätt av någon speciell anledning.

Vi accepterar endast full återbetalning av returnerade produkter som är oanvända och i sådant skick att vi kan sälja de som nya till nästa kund och som returneras komplett med lappar och märkningar. Om den returnerade varan är i sådant skick att vi inte kan sälja den som ny, eller att varan inte är komplett returnerad, har Motley Denim rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Kunden är ansvarig för produkterna under returtransporten till oss.

Strumpor som returneras måste returneras i obruten förpackning.

Vid delreturer av paketprodukter köpta i rabatterad prisstege kommer du bli debiterad fullpris för de produkter du behåller. Ex. en produkt kostar 299kr/st vid köp av 1st och 249kr/st vid köp av 3st och du returnerar 2st så debiteras du fullt pris 299kr för den produkt du behöll.

Returnerar du hela din beställning återbetalar vi det fulla ordervärdet inklusive frakt och avgifter så fort vi fått kläder och alla uppgifter vi behöver för att kunna genomföra en återbetalning.

OBS! Transport- och behandlingstiden för returer är 5-10 arbetsdagar från det returen lämnas in till ett ombud. Om du har betalat med Klarna måste du kontakta Klarna och be om förlängd betaltid, annars kommer fakturan att förfalla innan returen kommer fram till oss. 


BYTE

Superenkelt!

  1. Gå till vår webbutik www.motleydenim.se och gör en ny beställing på de kläder du önskar byta till.
  2. Du kan beställa precis vilka kläder du vill eftersom du gör en ny beställning och kommer att bli återbetalad för det du returnerar.
  3. Gå till kassan och betala för dina nya kläder. Vi skickar dina nya kläder samma dag eller senast nästkommande vardag!
  4. Returnera de kläder som inte passade enligt RETUR härunder.

RETUR

Superenkelt!

  1. Gå till www.motleydenim.se/retur/ för att registrera vad du vill returnera och skriva ut returfraktsedel.
  2. Skriv ut returföljesedel (om du inte har kvar den som kom med din leverans) och bifoga tillsammans med returen. 
  3. Skriv ut returfraktsedel i sista steget av returregistreringen. 
  4. Lämna in returen hos ett ombud för den transportör som står på returetiketten.
  5. När din retur ankommer till vårt lager får du ett e-mail som bekräftar att vi mottagit och behandlat din retur.
  6. Vi meddelar betalleverantören automatiskt samtidigt som vi bekräftar din retur som mottagen att återbetalning ska göras.
  7. Det tar 3-5 bankdagar för betalleverantören att återbetala pengarna för de olika betalsätten enligt nedan.
  • Swish: pengar återförs till det Swishkonto du betalat med.
  • Trustly: pengar återförs till det bankkonto du betalat med.
  • Kortbetalning: pengar återförs till det kort du betalat med.
  • Klarna Faktura: returnerade varor krediteras på fakturan.

Vänligen notera att detta i praktiken betyder att vi inte hanterar byten. Du kan alltså inte sända tillbaka en produkt och få den utbytt till något annat. Alla produkter som kommer i retur till oss återbetalas enligt dessa returvillkor. Önskar du de returnerade produkterna utbytta till en annan storlek eller annan produkt gör du helt enkelt en ny beställning. Dessa två beställningar är inte relaterade till varandra och vid var tid gällande priser och kampanjer, köp- och leveransvillkor samt retur- och bytesvillkor tillämpas för de olika beställningarna.


Alla beställningar som returneras debiteras en returfrakt på 49kr. 

Kunden har det ekonomiska ansvaret för varorna i returen tills returen levereras till oss.

Motley Denim förbehåller sig rätten att individuellt bedöma hur returer som inte uppfyller villkoret om 14 dagars ångerrätt ska hanteras.

Vi hanterar endast en (1) retur per beställning, det är inte möjligt att returnera varor i två olika retursändningar för en och samma beställning. 

Vi efterfakturerar kunder 500kr som öppnar en förfrågan om chargeback hos betalleverantörer där spårningskoden av returen visar att returen inte är levererad till oss. Detta för att täcka våra hanteringskostnader för en chargeback där det är uppenbart att kunden inte återbetalats på grund av att returen inte är levererat till oss. 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter